MILENAH ZARDI
UMA TOP MODEL NA NAMÍBIA
Redação Le Afrique
Leitura em Português e Inglês
Milenah Zardi é o rosto da África! Considerada o rosto do século, Milenah Zardi é de uma extrema beleza exótica, uma pintura viva com todos os traços da ancestralidade feminina africana. A top é uma das grandes promessas da moda na Namíbia e das passarelas internacionais. Ela é a grande revelação da moda no Continente africano, com apenas pouco tempo de trabalho e experiência na indústria de moda na Namíbia, Milenah Zardi conquistou o seu espaço e vem ganhando reconhecimento e notoriedade internacional. Nascida em Angola, mais reside em Windhoek na Namíbia a muitos anos. Milenah considera a Namíbia a sua verdadeira casa. Seus olhos brilham quando fala do seu amor ao país que a recebeu de braços abertos, e diz:” A Namíbia é um país maravilhoso tem lindas paisagens e uma natureza selvagem, mágica, é única no mundo.” Milenah Zardi de fato, é quem atualmente leva a Namíbia para mundo da moda através da sua beleza e elegância. Sem falar da inteligência que é um dos pontos fortes da modelo, uma característica que ela carrega com muito entusiasmo e alegria. A modelo tem formação na área de gestão em recursos humanos na IUM – Internacional University of Management. Ela é uma mulher de extrema personalidade forte, abraça novos desafios, além de ser curiosa. O que por sinal é também visto como um ponto positivo na sua personalidade, como ela mesma, diz; eu sou uma mulher curiosa, sou apaixonada por outras línguas, amo artes, dançar, e fotografar.
A moda é o meu oxigênio de todos os dias. Um sonho que Milenah acalentava a muitos anos, trabalhar com moda. E finalmente no ano de 2020, este sonho foi realizado, quando decidiu ser modelo e ingressar no casting da agência Space Models. O mundo da moda agradece e reverência através do seu talento revelado nas passarelas. Apesar do sonho por um momento ter sido interrompido devido ao Covid 19. Em 2021 Milenah Zardi estreia nas passarelas, ela recebeu um convite muito especial para desfilar no maior evento de moda da Namíbia o KFW, Katutura Fashion Week. Todo o setor da indústria da moda na Namíbia estão com os olhos voltados para esta semana da moda, que é uma referência no país. Milenah também participou da Katurura Fashion Show where fashion unites diverse cultures Ethnicities, Fundado pelo Sr. Dennis Hendrick. O que ela considera como, uma grande experiência de muitas oportunidades. O que não seria diferente Milenah Zardi foi nomeada pelo KFW como “Female Model to look out” esta nomeação é um triunfo para mim e uma grande honra. Para Milenah Zardi a carreira de modelo está apenas começando, para nós ela já começou em grande estilo. A Magazine Le Afrique Style Brazil elegeu Milenah Zardi como o rosto do século. Nas palavras de Milenah Zardi, “Sou novata no mundo na moda, mas pretendo crescer e crescer até não, poder mais…”
Entre um intervalo das seções de fotos, Milenah Zardi nos concede uma entrevista mais que especial e exclusiva.
LAS – Quem é Milenah Zardi?
MZ – Milenah, formada em Gestão de Recursos Humanos e uma mulher bastante curiosa, aventureira que gosta de abraçar novos desafios. Amante da moda e também apaixonada por línguas e fotografia.
LAS – Você nasceu em Angola e reside na Namíbia. Me fale sobre esta mudança de vida e a sua importância?
MZ – Angola tinha acabado de atravessar um período de guerra civil, instabilidade política que levou muita gente a procurar refúgio e uma nova possibilidade nos países vizinhos. A mudança não foi fácil, entrei com um estatuto de refugiada e era tudo muito limitado. Outra dificuldade foi a diferença de línguas, cultura etc. Com o passar do tempo comecei a me sentir em casa porque o povo Namibiano acolheu-me como filha. Hoje sou o que sou graças a Namíbia.
LAS – Hoje você é considerada uma Top na Namíbia é assim que a nossa Editora Eliana Oliveira a reconhece profissionalmente. Como você sente e se ver nesta posição?
MZ – Agradeço o reconhecimento Eliana, foi preciso persistência, dedicação, disciplina e amor pela moda que me levou a atingir o patamar em que estou hoje. Sinto-me feliz e pretendo ir além e internacionalizar a minha carreira como modelo.
LAS – Quando foi que você percebeu que a moda era de fato o seu lugar?
MZ – Desde pequenina tive paixão pela moda. Minha mãe é costureira e ela fazia roupas de crianças e para nós. Nossas manas organizavam concursos de moda no bairro, isto em angola, na qual eu e algumas vizinhas participávamos sempre. Com andar do tempo percebi que era uma paixão. A moda para mim e um alimento rsrsrsrs a cada dia procuro saber mais e mais sobre a moda, tendências, etc. E isso me faz, crescer no mundo da moda.
LAS – E quando você iniciou na carreira de modelo?
MZ – Iniciei oficialmente em 2020, foi quando eu decidi dar o grande passo e abraçar aquilo que amo e me identifica. Algo que deveria ter feito há muito tempo, mas devido a algumas restrições no mundo da moda fez-me recuar ao longo do tempo. Agora só me resta recuperar o tempo perdido. Eu sou moda e a moda sou eu rsrsrsrs.
LAS – Para você este é um sonho realizado?
MZ – Sim, na verdade já é um sonho realizado. Mas há ainda muitas metas por atingir e sei que hei de chegar lá.
LAS – Dentro deste universo da moda tem muitos altos e baixos. Você já viveu algo semelhante que marcou a sua vida?
MZ – Um dos bons momentos da minha carreira como modelo foi a nomeação como Female model to look out for. Foi bastante emocionante e marcante.
LAS – Um momento marcante que você guarda com muito carinho na memória?
MZ – O momento marcante até agora foi ter participado no show do Katutura Fashion Week “KFW” foi assim um momento glorioso e bom demais entrar naquele palco, vibrar sentir o amor e ser aplaudida pela audiência. Espero sinceramente ter muitos mais momentos marcantes como aquele.
LAS – Como é a moda na Namíbia?
MZ – A moda na Namíbia ainda e novata, mas vem a crescer graças ao Conselho de moda da Namíbia fundado em 2013. Namíbia teve a sua primeira semana de moda Windhoek Fashion Week “WFW”em 2016 que agora tornou-se em um evento anual. Temos também o Katutura Fashion Week “KFW” fundado por Dennis Hendrick em 2019. Através desse dois grandes shows Namíbia está levando para o mundo aquilo que é a nossa essência de moda, dando oportunidade a designers locais e internacionais. Não esquecendo também da oportunidade dada a nós como modelos, e juntos estamos fazendo crescer esse setor da moda na Namíbia.
LAS – Existe alguma diferença no mercado de moda da Namíbia, com outros países do Continente africano? Quais são?
MZ – Sim existe. Infelizmente Namíbia ainda tem um percurso longo concernente a moda. Sendo um país bastante religioso ainda e muito conservativo e isso de uma maneira ou de outra acaba influenciando. Outro fator e o fato de a Namíbia ser um país com poucos habitantes também há poucas oportunidades de trabalho.
LAS – No mundo da moda temos sempre alguém que nos inspira na carreira. Quem te inspirou e ainda é visto como uma grande inspiração para você?
MZ – 1. Gisele Bündchen, 2. Naomi Campbell, 3. Bella Hadid essas 3 mulheres são minhas fontes de inspiração. Grandes ícones da moda.
LAS – Você se considera novata nas passarelas. Mais você praticamente já chegou onde poucos chegam. A partir do momento que você é indicada ao prêmio “Female Model to look out” como você se sente com esta indicação?
MZ – Quando recebi o e-mail com a nomeação foi um momento único, foi mesmo wow. Sou grata e serei sempre grata ao team que conseguiu ver um potencial em mim. Esta nomeação fez-me perceber mais uma vez que amor, persistência e dedicação e tudo. Devo continuar a trabalhar, não paro por aqui. Quero atingir altos patamares e ser reconhecida lá fora também.
LAS – Me fale sobre estar desfilando para um dos maiores eventos de moda da Namíbia a “KFW, Katutura Fashion Week”?
MZ – Sinto-me privilegiada por ter sido dada a oportunidade de mostrar o meu talento e dedicação, e também poder partilhar minha paixão pela moda. KFW e um show que exige uma entrega total e para isso tive de trabalhar arduamente, ter respeito pessoal, respeito profissional e ser confidente a cima de tudo.
LAS – A moda na Namíbia é referência internacional graças ao empresário Dennis Hendrick. O que ele representa para você, e para a indústria de moda na Namíbia?
MZ – Dennis e um ser de luxo, que está dando credibilidade a Modelos já existentes, assim como novos rostos, fotógrafos, estilistas etc. Sou bastante grata porque graças a ele eu pude mostrar meus valores, talento e realizar o sonho de desfilar numa passarela famosa. Hoje já consigo ver uma luz verde e sei que muito está por vir, tudo graças ao Dennis e a equipe completa do KFW show por terem apostado em mim. Para a moda na Namíbia, Dennis é um pilar. Para mim Dennis é um livro aberto.
LAS – Que estilista na Namíbia para você é uma referência de moda internacional? Por quê?
MZ – Cynthia Schimming, que sua alma descanse em paz. A perdemos a duas semanas atrás, e foi um choque muito grande. Cynthia estilista e também amante da música, ganhou vários prêmios como melhor estilista. Formou outros estilistas jovens que hoje estão sendo reconhecidos pelos seus lindos trabalhos. Com sua arte, Cynthia foi a primeira estilista Namibiana a levar a moda Namibiana além fronteiras.
LAS – Me fale sobre a Katurura Fashion Show where fashion unites diverse cultures Ethnicities. Fundado pelo Sr. Dennis Hendrick?
MZ – Amor e definitivamente a palavra certa para descrever o Katutura Fashion Week Show. Um amor que te preenche, um show na qual você consegue sentir a felicidade e o good vibe, Onde você pode expressar seus sentimentos através da arte. Um show que permite os modelos desfilarem com seus trajes típicos. KFW um show onde a Arte o Talento e a Cultura se encontram.
LAS – Você faz parte do casting da Space Models, me fale um pouco mais sobre a agência?
MZ – Space Models de “Dizzy” como e assim tratado, e uma agência bastante acolhedora, divertida e uma das melhores. Foi nomeada na categoria de melhor Agência de Moda do ano, e 5 modelos da Space foram nomeadas este ano em diferentes categorias. Estou na agência certa e muito feliz.
LAS – Sabemos das dificuldades e desafios na carreira de modelo. Quais são esses desafios enfrentados por você?
MZ – Um dos grandes desafios e encontrar trabalho por conta da grande competição no ramo. Ter de lidar com críticas sobre seu corpo. Outro grande desafio e se diferenciar. Ter de trabalhar por longas horas e na sua maioria de pé também é um desafio.
LAS – O que a moda representa para você?
MZ – Tudo, Milenah é Moda. E a Moda é Milenah. Vivo de moda, amo a moda, sou apaixonada mesmo. A moda me identifica e pretendo criar minha própria marca e fazer a moda acontecer.
LAS – Descreva o seu estilo?
MZ – Não tenho um estilo único, 3 em 1 rsrsrsrs. Sou do estilo Comfy, Classic e Street Style. Mais procuro me diferenciar.
LAS – Que frase define Milenah Zardi?
MZ – Calma, Caridosa e Serena. Filha de Deus e amiga de todos.
LAS – Uma música?
MZ – Mãe By “Rick & Renner”
LAS – Um livro?
MZ – A Arte de Amar By “Erich Fromm”
LAS – Se pudesse viver em qualquer lugar do mundo. Onde seria? E porquê?
MZ – Itália, como amadora de arte me identifico bastante com Itália que é rico em cultura. Desde arte plástica, música, teatro, literatura, culinária, moda etc.
LAS – Um sonho ainda não realizado?
MZ – O sonho de empreendedorismo. Pretendo ser uma empreendedora de moda, com minha marca.
LAS – Descreva a sua personalidade?
MZ – Sou uma mulher introvertida mas também atrevida e assertiva.
LAS – Milenah Zardi qual a sua maior qualidade?
MZ – Amorosidade, sou bastante carinhosa. Gosto de dar atenção e respeito ao próximo.
LAS – Para você qual a importância de ter uma revista no Brasil com conteúdo voltado só para o Continente africano?
MZ – Saber que existe no Brasil uma revista com conteúdo Africanos e de louvar. Desde já agradecer a Eliana e parabenizá-la pela grande iniciativa de poder assim mostrar para o Brasil e para o mundo o nosso estilo de vida e o potencial que África apresenta. África é um continente bastante rico em cultura e não só. Muito obrigada Eliana e a toda a equipa da L’Afrique Style Magazine por conceder-me a oportunidade de poder falar um pouco de mim e de África. É para mim uma grande honra!
LAS – Você conhece o Brasil?
MZ – Ainda não. Mas logo, logo irei conhecer rsrsrs. Tenho bebido muito do Brasil através de Internet e TV, sou apaixonada pelo Brasil e sonho visitar os lindos centros turísticos, as belas praias, museus históricos, conhecer mais sobre a cultura brasileira e aprofundar mais meu conhecimento sobre a moda brasileira.
LAS – Que lugar no Brasil seria um lugar para você fixar uma residência? Porquê?
MZ – Rio de Janeiro, para além da sua beleza natural e também uma cidade rica em cultura e sendo uma das cidades mais famosas do mundo, tem muito para oferecer em especial no mundo artístico.
LAS – No Brasil a cultura africana é muito presente nos costumes, na moda, tendo as religiões de matriz africana entre outras coisas. O que você acha desta conexão?
MZ – Como digo sempre, África e Brasil são um só e vê-se, pela maneira impulsiva a energia, e alegria que ambos apresentam. África bebe muito do Brasil, desde música, arte e sobretudo da moda. Fico muito feliz em saber que o Brasil também consome um pouco de África. Se formos a ver de um ponto de vista histórico África e Brasil são um só.
LAS – O que a Namíbia representa para você?
MZ – Tenho mais anos de Namíbia de que de Angola, por isso a Namíbia para mim é casa.
LAS – Quem é Milenah Zardi na Namíbia?
MZ – Alguém que tenta de uma maneira ou de outra contribuir para o crescimento e desenvolvimento do país.
LAS – Nós do Grupo Editorial Le Afrique da Magazine Le Afrique Style Brazil agradecemos por você nos conceder esta entrevista exclusiva para o Brasil. Milenah Zardi te desejamos muito sucesso nesta trajetória linda que você está construindo no mundo da moda no Continente africano. Deixe uma mensagem para os nossos leitores no Brasil.
Mensagem de Milenah Zardi – Em tudo dai graças, pois a nossa força vem de Deus. Foco determinação e força de vontade. Jamais desistir e nunca passar por cima de ninguém quando quiser alcançar algo na vida. Muita paciência pois o tempo tarda mais nunca e tarde quando esperamos com amor.
Venho por este meio agradecer ao grupo inteiro do Editorial Magazine L’Afrique Style Brasil, em especial a Eliana Oliveira por conceder-me esta honra e privilégio, pelo tempo dedicado a mim, pela paciência e por todos os desejos. Do fundo do meu coração quero dizer muito obrigada.
#africa #mulherafricana #namíbiafashion #namíbianews #namíbia #mulherdoseculo #fashion #modeloafricana #modanaafrica #milenahzardi #magazineleafriquestylebrasil
Milenah Zardi is the face of Africa! Considered the face of the century, Milenah Zardi is of extreme exotic beauty, a living painting with all the traces of African female ancestry. The top is one of the great promises of fashion in Namibia and international catwalks. She is the great revelation of fashion on the African continent, with only a short time of work and experience in the fashion industry in Namibia, Milenah Zardi has conquered her space and has been gaining recognition and international notoriety. Born in Angola, she has lived in Windhoek, Namibia for many years. Milenah considers Namibia her real home. Her eyes sparkle when she talks about her love for the country that welcomed her with open arms, and says: “Namibia is a wonderful country with beautiful landscapes and wild, magical nature, it is unique in the world.” Milenah Zardi is actually the one who currently takes Namibia to the world of fashion through her beauty and elegance. Not to mention the intelligence that is one of the model’s strengths, a characteristic that she carries with great enthusiasm and joy. The model has a degree in human resources management at IUM – International University of Management. She is a woman of extreme strong personality, embraces new challenges, in addition to being curious. Which by the way is also seen as a positive point in her personality, as she says; I’m a curious woman, I’m passionate about other languages, I love arts, dancing, and photography.
Fashion is my everyday oxygen. A dream that Milenah cherished for many years, to work with fashion. And finally in the year 2020, this dream came true, when she decided to be a model and join the Space Models agency casting. The fashion world thanks and reverences her talent revealed on the catwalks. Although the dream was interrupted for a moment due to Covid 19. In 2021 Milenah Zardi debuts on the catwalks, she received a very special invitation to walk in the biggest fashion event in Namibia, KFW, Katutura Fashion Week. The entire sector of the fashion industry in Namibia is looking forward to this fashion week, which is a benchmark in the country. Milenah also participated in the Katurura Fashion Show where fashion unites diverse cultures Ethnicities, Founded by Mr. Dennis Hendrick. What she considers as a great experience of many opportunities. What would not be different Milenah Zardi was nominated by KFW as “Female Model to look out” this nomination is a triumph for me and a great honor. For Milenah Zardi the modeling career is just beginning, for us it has already started in style. Magazine Le Afrique Style Brazil chose Milenah Zardi as the face of the century. In the words of Milenah Zardi, “I am new to the world of fashion, but I intend to grow and grow until I can no longer…”
LAS – Who is Milenah Zardi?
MZ – Milenah, graduated in Human Resources Management and a very curious, adventurous woman who likes to embrace new challenges. Lover of fashion and also passionate about languages and photography.
LAS – You were born in Angola and reside in Namibia. Tell me about this life change and its importance?
MZ – Angola had just gone through a period of civil war, political instability that led many people to seek refuge and a new possibility in neighboring countries. The change was not easy, I entered with refugee status and everything was very limited. Another difficulty was the difference in languages, culture, etc. As time went by, I started to feel at home because the Namibian people welcomed me as a daughter. Today I am what I am thanks to Namibia.
LAS – Today you are considered a Top in Namibia that is how our Editora Eliana Oliveira recognizes you professionally. How do you feel and see yourself in this position?
MZ – I appreciate the recognition Eliana, it took persistence, dedication, discipline and love for fashion that led me to reach the level I am today. I feel happy and I intend to go further and internationalize my career as a model.
LAS – When did you realize that fashion was really your place?
MZ – Since I was little I had a passion for fashion. My mother is a seamstress and she made clothes for children and for us. Our sisters organized fashion contests in the neighborhood, in Angola, in which I and some neighbors always participated. With the passage of time I realized that it was a passion. Fashion for me is a food lol every day I try to know more and more about fashion, trends, etc. And that makes me grow up in the fashion world.
LAS – And when did you start your modeling career?
MZ – I officially started in 2020, it was when I decided to take the big step and embrace what I love and identify with. Something I should have done a long time ago, but due to some restrictions in the fashion world, it made me step back from time to time. Now I just have to make up for lost time. I am fashion and fashion is me lol.
LAS – Is this a dream come true for you?
MZ – Yes, in fact it is already a dream come true. But there are still many goals to be achieved and I know I will get there.
LAS – Within this fashion universe there are many ups and downs. Have you ever experienced something similar that marked your life?
MZ – One of the good moments of my career as a model was the nomination as Female model to look out for. It was quite moving and impressive.
LAS – A remarkable moment that you keep with great affection in your memory?
MZ – The outstanding moment so far was having participated in the Katutura Fashion Week show “KFW” it was a glorious moment and it was so good to go on that stage, feel the love and be applauded by the audience. I sincerely hope to have many more memorable moments like that.
LAS – How is fashion in Namibia?
MZ – Fashion in Namibia is still new, but growing thanks to the Namibian Fashion Council founded in 2013. Namibia had its first Windhoek Fashion Week “WFW” fashion week in 2016 which has now become an annual event . We also have Katutura Fashion Week “KFW” founded by Dannis Hendrick in 2019. Through these two great shows Namibia is taking to the world what is our essence of fashion, giving opportunity to local and international designers. Not forgetting the opportunity given to us as models, and together we are growing this fashion sector in Namibia.
LAS – Is there any difference in the fashion market in Namibia, with other countries on the African continent? Which are they?
MZ – Yes there is. Unfortunately Namibia still has a long way to go when it comes to fashion. Being a very religious country, it is still very conservative and that in one way or another ends up influencing. Another factor is the fact that Namibia is a country with few inhabitants, there are also few job opportunities.
LAS – In the fashion world we always have someone who inspires us in our careers. Who inspired you and is still seen as a huge inspiration to you?
MZ – 1. Gisele Bündchen, 2. Naomi Campbell, 3. Bella Hadid these 3 women are my sources of inspiration. Great fashion icons.
LAS – You consider yourself new to the catwalks. But you’ve practically reached where few reach. From the moment you are nominated for the “Female Model to look out” award, how do you feel about this nomination?
MZ – When I received the email with the appointment it was a unique moment, it was really wow. I am grateful and will always be grateful to the team that managed to see potential in me. This appointment made me realize once again that love, persistence and dedication are everything. I must continue to work, I do not stop here. I want to reach high levels and be recognized abroad as well.
LAS – Tell me about being on the runway for one of the biggest fashion events in Namibia, “KFW, Katutura Fashion Week”?
MZ – I feel privileged to have been given the opportunity to show my talent and dedication, and also to be able to share my passion for fashion. KFW is a show that demands total dedication and for that I had to work hard, have personal respect, professional respect and be confident above all.
LAS – Fashion in Namibia is an international reference thanks to businessman Dennis Hendrick. What does he represent for you, and for the fashion industry in Namibia?
MZ – Dennis is a luxury being, who is giving credibility to existing models, as well as new faces, photographers, stylists, etc. I am very grateful because thanks to him I can show my values, talent and fulfill the dream of walking on a famous catwalk. Today I can already see a green light and I know that a lot is to come, all thanks to Dennis and the entire KFW show team for putting their bets on me. For fashion in Namibia, Dennis is a pillar. For me Dennis is an open book.
LAS – Which designer in Namibia is an international fashion reference for you? Because?
MZ-Cynthia Schimming, may her soul rest in peace. We lost her two weeks ago, and it was quite a shock. Cynthia stylist and also music lover, won several awards as best stylist. She trained other young designers who are now being recognized for their beautiful work. With her art, Cynthia was the first Namibian designer to take Namibian fashion across borders.
LAS – Tell me about the Katurura Fashion Show where fashion unites diverse cultures Ethnicities. Founded by Mr. Dennis Hendrick?
MZ – Love is definitely the right word to describe the Katutura Fashion Week Show. A love that fills you, a show where you can feel happiness and the good vibe, where you can express your feelings through art. A show that allows models to parade in their typical costumes. KFW is a show where Art, Talent and Culture meet.
LAS – You are part of the Space Models casting, tell me a little more about the agency?
MZ – Space Models of “Dizzy” as it is treated, and a very welcoming, fun and one of the best agency. It was nominated in the category of best Fashion Agency of the year, and 5 Space models were nominated this year in different categories. I am in the right agency and very happy.
LAS – We know about the difficulties and challenges in the modeling career. What are these challenges facing you?
MZ – One of the great challenges is finding work because of the great competition in the field. Having to deal with criticism about your body. Another big challenge is to differentiate yourself. Having to work long hours and mostly standing up is also a challenge.
LAS – What does fashion represent for you?
MZ – Everything, Milenah and Fashion and Fashion and Milenah. I live fashion, I love fashion, I’m really passionate. Fashion identifies me and I intend to create my own brand and make fashion happen.
LAS – Describe your style?
MZ – I don’t have a unique style, 3 in 1 lol. I’m a Comfy, Classic and Street Style. But I try to differentiate myself
LAS – What phrase defines Milenah Zardi?
MZ – Calm, Charitable and Serena. Daughter of God and friend of all.
LAS – A song?
MZ – Mother By “Rick & Renner”
LAS – A book?
MZ – The Art of Loving By “Erich Fromm”
LAS – If I could live anywhere in the world. Where would it be? It’s because?
MZ – Italy, as an art lover, I identify a lot with Italy, which is rich in culture. From plastic art, music, theater, literature, cuisine, fashion, etc.
LAS – A dream not yet realized?
MZ – The dream of entrepreneurship. I intend to be a fashion entrepreneur, with my brand.
LAS – Describe your personality?
MZ – I am an introverted but also bold and assertive woman.
LAS – Milenah Zardi what is your greatest quality?
MZ – Loveliness, I am very affectionate. I like to pay attention and respect to others.
LAS – For you, what is the importance of having a magazine in Brazil with content focused only on the African continent?
MZ – Knowing that there is a magazine in Brazil with African content is praiseworthy. I would like to thank Eliana in advance and congratulate her on the great initiative of being able to show Brazil and the world our lifestyle and the potential that Africa has. Africa is a continent quite rich in culture and beyond. Thank you very much Eliana and the entire team at L’Afrique Style Magazine for giving me the opportunity to talk a little about myself and Africa. And for me a great honor.
LAS – Do you know Brazil?
MZ – Not yet. But soon, soon I will meet lol. I’ve been drinking a lot of Brazil through the Internet and TV, I’m passionate about Brazil and I dream of visiting the beautiful tourist centers, the beautiful beaches, historical museums, knowing more about Brazilian culture and deepening my knowledge about Brazilian fashion.
LAS – What place in Brazil would be a place for you to settle down? Because?
MZ – Rio de Janeiro, in addition to its natural beauty and also a city rich in culture and being one of the most famous cities in the world, has a lot to offer, especially in the artistic world.
LAS – In Brazil, African culture is very present in customs, in fashion, with religions of African origin, among other things. What do you think of this connection?
MZ – As I always say, Africa and Brazil are one and you can see in the impulsive way the energy and joy they both present. Africa drinks a lot from Brazil, from music, art and especially fashion. I am very happy to know that Brazil also consumes a little of Africa. If we look at it from a historical point of view, Africa and Brazil are one.
LAS – What does Namibia represent for you?
MZ – I have more years from Namibia than from Angola, so Namibia for me and home.
LAS – Who is Milenah Zardi in Namibia?
MZ – Someone who tries in one way or another to contribute to the growth and development of the country.
LAS – We at Grupo Editorial Le Afrique from Magazine Le Afrique Style Brazil thank you for granting us this exclusive interview for Brazil. Milenah Zardi we wish you much success in this beautiful trajectory that you are building in the fashion world on the African continent. Leave a message for our readers in Brazil.
Message from Milenah Zardi – In everything give thanks, for our strength comes from God. Focus determination and willpower. Never give up and never go over anyone when you want to achieve something in life. A lot of patience because time delays but never and late when we wait with love.
I hereby thank the entire group of Editorial Magazine L’Afrique Style Brasil, especially Eliana Oliveira for granting me this honor and privilege, for the time dedicated to me, for her patience and for all her wishes. From the bottom of my heart I want to say thank you so much.
We are so honored and from the entire management team Katutura Fashion week Awards and Katutura Fashion Week runway event. So inspirational to read through insightful articles on one of our featured models respect and keep it up good work connecting Namibia to the world.
This article is very incite full and put a great smile on my face. Congratulations on this exclusive interview Milenah and keep shining. The world is your oyster
Much appreciated Rizzy, this is for us all. One step at a time, there is more to come. Cheers
Thank you so much Mr. Dennis. I will raise the flag up. From Namíbia to the world with pride. Yeah
I’m so proud of you milenah 🤗 congratulations for being interviewed by such prestigious paper… Namibia is very proud to have you.. let’s take fashion to the world 🌎
Thank you dear Tuyeni, yes let’s make it happen. Hugs